قدس آنلاین- یزد : با هدف بررسی ایجاد زمینه‌های همکاری دانشگاه یزد با دانشگاه‌های مجارستان و گسترش عرصه‌های روابط علمی و فرهنگی نشستی با حضور محمدتقی رجبی یزدی سفیر جدید ایران در مجارستان و رییس دانشگاه یزد برگزار شد

 رییس دانشگاه یزد با سفیر جدید ایران در مجارستان دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، رجبی یزدی در این نشست با ارائه توضیحاتی درخصوص کشور مجارستان و سابقه همکاری‌های علمی و فرهنگی بین دوکشوربه نزدیکی‌های فرهنگی و خواهرخواندگی شهر یزد و شهر یاسپرین مجارستان اشاره کرد و نقش دانشگاه یزد را به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع کشور در ایجاد تعامل با دانشگاه‌های مجارستان مهم و اساسی دانست.

وی با اشاره به دیدار اخیر نخست‌وزیر مجارستان به همراه تعدادی از وزرای آن کشور با رییس جمهور ایران گفت: در این ملاقات بر توسعه همکاری‌ها از جمله همکاری‌های علمی تاکید شد و تعداد ۱۰۰ بورس تحصیلی به دانشجویان ایرانی از سوی نخست‌وزیر مجارستان تخصیص داده شد.

در این جلسه رییس دانشگاه یزد با ارائه توضیحاتی درخصوص توانمندی‌های دانشگاه یزد پیشنهاد کرد: با توجه به قابلیت‌های کشور مجارستان، دانشگاه یزد در علوم رشته‌های مختلف از جمله تربیت‌یدنی، همکاری‌هایی با دانشگاه‌های این کشور داشته باشد.

دکتر محمدصالح اولیاء افزود: دانشگاه یزد همچنین می‌تواند نقش موثری در توسعه زبان فارسی در آن کشور ارائه و تعداد محدودی بورس تحصیلی به دانشجویان نخبه مجارستان عطا کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.